FAQ: veelgestelde vragen bij aankoop van een archiefkast

Kantoorinrichting en magazijninrichting

Er is niets fijner dan een opgeruimde werkomgeving. Klantendossiers, jaaradministratie, facturen: alles berg je gemakkelijk op in een archiefkast. Maar waar moet je aan denken bij de aanschaf van een archiefkast? Wij helpen je in deze blog op weg met deze handige FAQ.

1. Kantoorkast of archiefkast?

Een kantoorkast en een archiefkast, zijn dat geen synoniemen van elkaar? Nee, deze twee soorten kasten verschillen wel degelijk van elkaar. Een kantoorkast is voorzien van deuren en werkt bijvoorbeeld met vouwdeuren, vleugeldeuren, schuifdeuren of roldeuren. Een archiefkast daarentegen werkt met een open systeem, waarbij de inhoud van de kast direct zichtbaar is.

2. Waarom heb ik een archiefkast nodig?

Een archiefkast is een praktische oplossing voor meerdere doeleinden. De meest voor de hand liggende reden voor de aanschaf van een archiefkast is natuurlijk de extra opbergruimte die je creëert. Met een archiefkast zorgt je direct voor een opgeruimde werkplek. Daarnaast doet een archiefkast ook nog eens prima dienst als een meubel om ruimtes te scheiden.

3. Welke afmetingen moet mijn archiefkast hebben?

Afhankelijk van de opslagbehoefte in je kantoor, magazijn of winkel bepaal je de gewenste breedte, diepte en hoogte van de archiefkast. Met de verstelbare legborden kan je de indeling van de kast naar persoonlijke voorkeuren indelen. De legborden van een kast zijn meestal voorzien van een geïntegreerd hangmappensysteem, waardoor er een dubbelfunctie ontstaat. Op een plank plaats je dan ordners met daaronder laterale hangmappen.

4. Kies ik voor kant-en-klaar of zelfbouw?

Qua uitvoering zijn er twee mogelijkheden: kant-en-klaar of zelfbouw. Een kant-en-klare archiefkast is in de fabriek gemonteerd en gelast, zelf hoef je hier alleen nog de legborden op hoogte te plaatsen. Bij een zelfbouwkast zet je zelf een kast in elkaar, met behulp van een handleiding. Bepaal aan de hand van beschikbare tijd en mankracht welke optie de beste keuze is.

5. Waarom een archiefkast bestellen bij Manutan?

Nu je onze vijf veelgestelde vragen hebt bekeken, weet je welke archiefkast je moet kiezen, waarom een archiefkast nodig is in een werkomgeving, welke afmetingen deze moet hebben en of je voor kant-en-klaar of zelfbouw moet kiezen. Maar last but not least, waarom moet je nu juist bij Manutan een archiefkast aanschaffen? Ons Manutan huismerk heeft een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en geeft 10 jaar garantie voor archiefkasten. Daarnaast leveren we gratis vanaf een orderbedrag van € 100, hebben we een 30 dagen geldteruggarantie en kan je altijd binnen 30 dagen je producten eenvoudig terugsturen.

Naast archiefkasten hebben we ook een ruim assortiment aan kantoorkasten, ladekasten, postsorteerkasten en boekenkasten. Voor elke werkomgeving vind je de juiste opbergkasten in onze webshop!

Nog meer weten over archiefkasten?

Vragen of op zoek naar meer informatie? Contacteer vrijblijvend onze helpdesk. Op onze Manutan blog vind je allerlei handige tips.

Manutan helpt je graag

Meer weten? Op onze blog verzamelen we handige info, advies en praktische tips. Zo kun je je werkplek duurzaam en ergonomisch inrichten, en optimaal laten functioneren.

Vind je niet wat je zoekt? De helpdesk van Manutan staat altijd voor je klaar met extra info en advies op maat. Vul hieronder je gegevens in en bezorg ons je vraag. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Name
Bedrijfsnaam
Contact
Whitepaper

Hou je totale eigendomskosten (TCO) in toom dankzij E-procurement

Download de whitepaper

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 27 september 2018

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikels