Oplossingen voor grote bedrijven:

Wat is Savin'Side?

Wij hebben de ambitie om onze grote accounts in België en Europa te helpen bij het optimaliseren van hun ad-hocaankopen, dus ook hun 'ongestructureerde aankopen'. Deze aankopen zijn een belangrijke bron van besparingen.

Hoewel ze slechts 5 % van de alle aankopen van grote bedrijven uitmaken, nemen ze 60 % van het bestellingsvolume voor hun rekening, 75 % van het aantal leveranciers en 85 % van het aantal artikelen.

WAAROM SPREKEN VAN C-CLASS AANKOPEN?

C-CLASS AANKOPEN ZIJN VERANTWOORDELIJK VOOR HET MERENDEEL VAN UW VERBORGEN KOSTEN

SAVIN'SIDE, UW SPRINGPLANK NAAR MEER CONCURRENTIEKRACHT

Onze Savin'side-methode brengt de hefbomen in kaart die u kunt gebruiken om meer te besparen.

Analyse van de hefbomen en identificatie van de kansen
Gezamenlijk een plan van aanpak bepalen
Méthode Savin'Side Analyse van de omzet/vestiging Garantie dat alle vestigingen van de klant profiteren van de overeengekomen voordelen
Méthode Savin'Side Analyse van het verbruik (artikelen, hoeveelheden, frequenties en merken) Producten ter beschikking stellen die beantwoorden aan de behoeften van de klant, voor lagere prijzen (bv.: huismerk Manutan)
Méthode Savin'Side Analyse van de consumptie/leverancier (totaal aantal leveranciers, artikelen en volumes/leverancier) Optimalisatie van de leveranciersportefeuille om de beheerskosten terug te dringen (gemiddelde kosten: € 1000/jaar/leverancier1)
Méthode Savin'Side Analyse van het aankoopproces (bestelling, facturering ...) Verbetering van de efficiëntie en vermindering van de beheerskosten dankzij e-procurementoplossingen zoals Punch-Out (gemiddelde kosten: € 95/bestelling2)
Méthode Savin'Side Analyse van de logistieke processen (bevoorrading, opslag, distributie ...) Vermindering van de opslag- en leveringskosten, net als van de kosten voor de terbeschikkingstelling van de producten
Méthode Savin'Side Analyse van de kwaliteit De oorzaken van storingen wegwerken om de kosten van gebrekkige kwaliteit te drukken

Met Savin'side vermindert u uw total cost of ownership (TCO³) en verbetert u uw productiviteit en uiteindelijk ook uw concurrentiekracht in België en Europa.

1 Interne bron   2 Bron: APECA   3 TCO: total cost of ownership

DE DRIE BELOFTEN AAN ONZE KLANTEN

Een persoonlijke klantenrelatie is van kapitaal belang voor de succesvolle toepassing van een raamafspraak. Daarom wordt u als grote accountgroot bedrijf bijgestaan door een speciaal team van experts dat perfect op uw wensen inspeelt:

  • De Business Development Manager begeleidt u naarmate ons partnerschap zich ontwikkelt.
  • De Customer Solutions Consultant stelt u vooruitgangsplannen voor en helpt ze te realiseren (e-procurement, smart reporting ...).
  • De Internal Account Manager is het aanspreekpunt voor al uw vestigingen.

DE GROTE STAPPEN VAN DE IMPLEMENTATIE

Onze aanpak garandeert een dynamische invoering op maat, met:

  • Een planning voor de bezoeken aan uw verschillende vestigingen
  • Persoonlijk contact met uw aankopers/gebruikers
  • Relevante informatie via: e-mail, voorstelling van het aanbod en de bijbehorende diensten ...
  • Rapportage om de deelname van uw verschillende vestigingen te sturen

EXPERTS TOT UW DIENST

Onze experts leggen u alles in detail uit:

EEN AANBOD OP MAAT

Wij analyseren uw verbruik en stellen een geknipt aanbod op uw maat voor: alternatieve producten voor een concurrentiële prijs en met de vereiste kwaliteit.

Dankzij ons ruime aanbod en de kwalificatie van alle producten (instap-, midden- en topgamma) optimaliseren wij uw verbruik in drie stappen:

  • Analyse van uw aankoopgedrag
  • Identificatie van uw behoefte
  • Voorstellen en ter beschikking stellen van alternatieve producten

MANUTAN: ONS HUISMERK

In deze context lanceerde Manutan zijn eigen private label, dat steunt op drie sterke beloftes:

  • Elke dag onmisbaar: een aanbod voor uw dagelijkse activiteiten
  • Kwaliteit boven alles: tien jaar garantie op onze producten van het merk Manutan (drie jaar voor verbruiksgoederen)
  • Scherp geprijsd: alternatieve producten waarmee u echt bespaart

TALLOZE LEVERANCIERS

C-Class aankopen worden heel vaak verricht bij tal van verschillende leveranciers. Het beheer van zo'n portfolio gaat gepaard met aanzienlijke kosten: naar schatting € 1000 tot € 5000 per jaar en per leverancier. Of soms zelfs nog veel meer!

Ons dynamische en onbeperkte aanbod (sourcing on demand, productpersonalisatie ...) is een van de grootste van Europa. U vindt er zowat alles in wat u nodig hebt aan C-Class aankopen.

Door het aantal leveranciers te verminderen, kunt u dus heel wat bestellingen en kosten besparen.

REDUCEREN VAN HET AANTAL LEVERANCIERS

Onze experts leggen u alles in detail uit:

ELEKTRONISCHE CATALOGI: WELKE KIEST U?

E-PROCUREMENT VOLGENS MANUTAN

De transacties digitaliseren (Purchase to pay) helpt u om uw kosten te optimaliseren1, uw productiviteit te verhogen en uw service te verbeteren.

Wij begeleiden u bij alle grote stappen van de transactie:

  • Toegang tot ons aanbod via oplossingen zoals Punch-Out, gehoste catalogus of webcatalogus
  • EDI-bestellingen
  • Digitale facturen

Dankzij onze expertise kunnen wij ons inwerken in elke oplossing (marktplaatsen, directe verbinding ...) binnen een zeer korte termijn.

1 De kosten van een standaardtransactie worden geraamd op € 95, die van een digitale transactie op gemiddeld minder dan € 30 (bron: APECA).

DE STAPPEN VAN E-PROCUREMENT

Onze experts leggen u alles in detail uit:

lees onze blog over digitaal bestellen

DE DRIE OPTIMALISATIEHEFBOMEN

Als de gebruikers sneller kunnen beschikken over de producten, gaan uw productiviteit en veiligheid erop vooruit. Bovendien daalt de administratieve last voor uw medewerkers.

Daarom stellen wij u een aantal oplossingen voor:

  • Optimalisatie van de bevoorrading met leveringsplannen op maat.
    Wij analyseren uw verbruik en bepalen samen de leveringsfrequenties en de leveringsuren. Een goede organisatie van de leveringen optimaliseert de activiteit van uw teams. Naast deze service op maat bieden wij u nog andere oplossingen zoals expresleveringen, multi-siteleveringen, industriële verdeelautomaten ...
  • Plaatsing en beheer van industriële verdeelautomaten
    Tal van producten worden de klok rond beschikbaar, zo dicht mogelijk bij de werkplek van uw gebruikers.
  • Stockbeheer

INDUSTRIËLE VENDING MACHINES

EEN WIN-WINSITUATIE

Een betere service is een belangrijke hefboom om uw aankoopkosten te verminderen.
Daarom komen al onze medewerkers elke dag weer dezelfde drie beloftes na:

  • Wij komen altijd onze afgesproken levertijd na
  • Wij vinden altijd een oplossing voor de productvragen van onze klanten
  • Wij maken elk klantencontact tot een uniek moment

Nadat we de oorzaken van de storingen hebben geïdentificeerd, stellen we u een actieplan voor om uw service te verbeteren.

Onze experts leggen u alles in detail uit: