Oplossingen voor grote bedrijven:

Wat is Savin'Side?

Wij hebben de ambitie om onze grote accounts in België en Europa te helpen bij het optimaliseren van hun ad-hocaankopen, dus ook hun 'ongestructureerde aankopen'. Deze aankopen zijn een belangrijke bron van besparingen.

Hoewel ze slechts 5 % van de alle aankopen van grote bedrijven uitmaken, nemen ze 60 % van het bestellingsvolume voor hun rekening, 75 % van het aantal leveranciers en 85 % van het aantal artikelen.

WAAROM SPREKEN VAN C-CLASS AANKOPEN?

C-CLASS AANKOPEN ZIJN VERANTWOORDELIJK VOOR HET MERENDEEL VAN JE VERBORGEN KOSTEN

SAVIN'SIDE, JOUW SPRINGPLANK NAAR MEER CONCURRENTIEKRACHT

Onze Savin'side-methode brengt de hefbomen in kaart die je kunt gebruiken om meer te besparen.

Analyse van de hefbomen en identificatie van de kansen
Gezamenlijk een plan van aanpak bepalen
Méthode Savin'Side Analyse van de omzet/vestiging Garantie dat alle vestigingen van de klant profiteren van de overeengekomen voordelen
Méthode Savin'Side Analyse van het verbruik (artikelen, hoeveelheden, frequenties en merken) Producten ter beschikking stellen die beantwoorden aan de behoeften van de klant, voor lagere prijzen (bv.: huismerk Manutan)
Méthode Savin'Side Analyse van de consumptie/leverancier (totaal aantal leveranciers, artikelen en volumes/leverancier) Optimalisatie van de leveranciersportefeuille om de beheerskosten terug te dringen (gemiddelde kosten: € 1000/jaar/leverancier1)
Méthode Savin'Side Analyse van het aankoopproces (bestelling, facturering ...) Verbetering van de efficiëntie en vermindering van de beheerskosten dankzij e-procurementoplossingen zoals Punch-Out (gemiddelde kosten: € 95/bestelling2)
Méthode Savin'Side Analyse van de logistieke processen (bevoorrading, opslag, distributie ...) Vermindering van de opslag- en leveringskosten, net als van de kosten voor de terbeschikkingstelling van de producten
Méthode Savin'Side Analyse van de kwaliteit De oorzaken van storingen wegwerken om de kosten van gebrekkige kwaliteit te drukken

Met Savin'side verminder je je total cost of ownership (TCO³) en verbetert je jouw productiviteit en uiteindelijk ook je concurrentiekracht in België en Europa.

1 Interne bron   2 Bron: APECA   3 TCO: total cost of ownership

DE DRIE BELOFTEN AAN ONZE KLANTEN

Een persoonlijke klantenrelatie is van kapitaal belang voor de succesvolle toepassing van een raamafspraak. Daarom wordt jij als grote accountgroot bedrijf bijgestaan door een speciaal team van experts dat perfect op jouw wensen inspeelt:

  • De Business Development Manager begeleidt je naarmate ons partnerschap zich ontwikkelt.
  • De Customer Solutions Consultant stelt jouw vooruitgangsplannen voor en helpt ze te realiseren (e-procurement, smart reporting ...).
  • De Internal Account Manager is het aanspreekpunt voor al jouw vestigingen.

DE GROTE STAPPEN VAN DE IMPLEMENTATIE

Onze aanpak garandeert een dynamische invoering op maat, met:

  • Een planning voor de bezoeken aan jouw verschillende vestigingen
  • Persoonlijk contact met jouw aankopers/gebruikers
  • Relevante informatie via: e-mail, voorstelling van het aanbod en de bijbehorende diensten ...
  • Rapportage om de deelname van je verschillende vestigingen te sturen

EXPERTS TOT JE DIENST

Onze experts leggen je alles in detail uit:

EEN AANBOD OP MAAT

Wij analyseren jouw verbruik en stellen een geknipt aanbod op maat voor: alternatieve producten voor een concurrentiële prijs en met de vereiste kwaliteit.

Dankzij ons ruime aanbod en de kwalificatie van alle producten (instap-, midden- en topgamma) optimaliseren wij je verbruik in drie stappen:

  • Analyse van je inkoopgedrag
  • indentificatie van je behoeftes en benodigdheden
  • Voorstellen en ter beschikking stellen van alternatieve producten

MANUTAN: ONS HUISMERK

Een merk, speciaal voor jou gemaakt. Het huismerk Manutan staat voor een groot assortiment hoogwaardige producten voor dagelijks gebruik tegen een eerlijke prijs. Er zijn al meer dan 5.000 producten verkrijgbaar, geselecteerd op basis van jouw aanbevelingen en onze expertise. Er komen voortdurend nieuwe huismerkartikelen bij.

  • Iedere dag onmisbaar
  • Garantie tot 10 jaar
  • A-kwaliteit voor een scherpe prijs

TALLOZE LEVERANCIERS

C-Class aankopen worden heel vaak verricht bij tal van verschillende leveranciers. Het beheer van zo'n portfolio gaat gepaard met aanzienlijke kosten: naar schatting € 1000 tot € 5000 per jaar en per leverancier. Of soms zelfs nog veel meer!

Ons dynamische en onbeperkte aanbod (sourcing on demand, productpersonalisatie ...) is een van de grootste van Europa. Je vindt er zowat alles in wat je nodig hebt aan C-Class aankopen.

Door het aantal leveranciers te verminderen, kan je dus heel wat bestellingen en kosten besparen.

HIERONDER VINDT JE EEN VOORBEELD VAN TERUGDRINGEN VAN HET AANTAL LEVERANCIERS:

Onze experts leggen je alles in detail uit:

ELEKTRONISCHE CATALOGI: WELKE KIES JE?

E-PROCUREMENT VOLGENS MANUTAN

De transacties digitaliseren (Purchase to pay) helpen je om je kosten te optimaliseren1, je productiviteit te verhogen en je service te verbeteren.

Wij begeleiden je bij alle grote stappen van de transactie:

  • Toegang tot ons aanbod via oplossingen zoals Punch-Out, gehoste catalogus of webcatalogus
  • EDI-bestellingen
  • Digitale facturen

Dankzij onze expertise kunnen wij ons inwerken in elke oplossing (marktplaatsen, directe verbinding ...) binnen een zeer korte termijn.

1 De kosten van een standaardtransactie worden geraamd op € 95, die van een digitale transactie op gemiddeld minder dan € 30 (bron: APECA).

DE STAPPEN VAN E-PROCUREMENT

Onze experts leggen je alles in detail uit:

lees onze blog over digitaal bestellen

DE DRIE OPTIMALISATIEHEFBOMEN

Als de gebruikers sneller kunnen beschikken over de producten, gaan je productiviteit en veiligheid erop vooruit. Bovendien daalt de administratieve last voor jouw medewerkers.

Daarom stellen wij je een aantal oplossingen voor:

  • Optimalisatie van de bevoorrading met leveringsplannen op maat.
    Wij analyseren uw verbruik en bepalen samen de leveringsfrequenties en de leveringsuren. Een goede organisatie van de leveringen optimaliseert de activiteit van jouw teams. Naast deze service op maat bieden wij je nog andere oplossingen zoals expresleveringen, multi-siteleveringen, industriële verdeelautomaten ...
  • Plaatsing en beheer van industriële verdeelautomaten
    Tal van producten worden de klok rond beschikbaar, zo dicht mogelijk bij de werkplek van jouw gebruikers.
  • Stockbeheer

INDUSTRIËLE VENDING MACHINES

EEN WIN-WINSITUATIE

Een betere service is een belangrijke hefboom om jouw aankoopkosten te verminderen.
Daarom komen al onze medewerkers elke dag weer dezelfde drie beloftes na:

  • Wij komen altijd onze afgesproken levertijd na
  • Wij vinden altijd een oplossing voor de productvragen van onze klanten
  • Wij maken elk klantencontact tot een uniek moment

Nadat we de oorzaken van de storingen hebben geïdentificeerd, stellen we je een actieplan voor om jouw service te verbeteren.

Onze experts leggen je alles in detail uit: