Ergonomie op het werk: waarop moet je letten bij de aankoop van een inpaktafel?

Ergonomie op de werkvloer

Dagelijks worden in magazijnen heel wat pakjes klaargemaakt voor verzending. Bovendien plaatsen consumenten meer en meer online bestellingen en dus spelen snelheid en efficiëntie een cruciale rol in magazijnen. Een professionele, ergonomische inpaktafel die bijdraagt aan het welzijn van je medewerkers én aan de snelheid van uitvoering, kan dus niet ontbreken. Hier lees je hoe je een degelijke inpaktafel herkent!

Een ergonomische inpaktafel is in hoogte instelbaar

Als je vele uren achter de inpaktafel werkt, wil je natuurlijk zo comfortabel mogelijk werken. Een inpaktafel die in hoogte instelbaar is op jouw lengte, voorkomt veel ongemak en vermoeidheid aan het eind van de dag. Zo krijg je geen last van rug- of nekklachten, één van de meest voorkomende klachten bij magazijnmedewerkers en de reden waarom ergonomie op het werk zo belangrijk is.

Je werkruimte uitbreiden = de capaciteit uitbreiden

Kun je nog niet goed inschatten hoeveel extra bestellingen je kunt verwachten? Dan biedt een modulair systeem uitkomst. Dat systeem is naar wens samen te stellen en uit te breiden met (aanbouw)tafels, extra legborden, lades, … voor je gereedschappen en benodigdheden. Van individuele verwerkingspost tot complete verwerkingsketen: een modulaire inpaktafel is eenvoudig met extra units uit te breiden.

Extra voorzieningen

De efficiëntie aan de inpaktafel kun je ook op andere manieren stimuleren. Denk aan extra verlichting, een extra aflegruimte, een rolhouder met snijmes voor het inpakpapier, … Ook een monitorarm voor een PC of laptop, verdeelschotten en lades bewezen al hun nut. Wist je trouwens dat er anti-vermoeidheidsmatten zijn voor plaatsen waar je lange tijd moet rechtstaan?

Wij helpen je graag

Met bovenstaande tips zorg je ervoor dat je de juiste inpaktafel koopt. Kijk ook eens op onze webshop voor allerlei verpakkingsmateriaal of lees onze blogs boordevol tips. Nog vragen? Contacteer de medewerkers van onze helpdesk. Ze helpen je met plezier.

Manutan helpt je graag

Meer weten? Op onze blog verzamelen we handige info, advies en praktische tips. Zo kun je je werkplek duurzaam en ergonomisch inrichten, en optimaal laten functioneren.

Vind je niet wat je zoekt? De helpdesk van Manutan staat altijd voor je klaar met extra info en advies op maat. Vul hieronder je gegevens in en bezorg ons je vraag. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Name
Bedrijfsnaam
Contact
Whitepaper

Hou je totale eigendomskosten (TCO) in toom dankzij E-procurement

Download de whitepaper

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 25 juni 2020

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikels