Whitepaper: Long Tail Spend aankopen: optimaliseer je product selectie

Slim en efficiënt werken

Head spend en mid tail spend aankopen zijn al jaren een prioriteit voor inkoopafdelingen. Ze maken deel uit van een doelgerichte strategie, waarbij gedetailleerde plannen worden opgesteld. Deze aanpak maakt het mogelijk om de uitgaven precies te classificeren en deze aankopen efficiënter te beheren.

Het beheer van long tail spend aankopen verloopt daarentegen minder gestructureerd en dat begint al bij de identificatie van de behoeften. Door verwachtingen op het vlak van de functionaliteit, kwaliteit en/of resultaten te standaardiseren en bundelen, kunnen ze nochtans efficiënter inkopen en zo aanzienlijk besparen.

In dit whitepaper lees je alles over:

  • De definitie van long tail spend aankopen

  • Hoe krijg je inzicht in je reële behoeften

  • De drie grote productsegmenten

    • Hoog segment

    • Midden segment

    • Laag segment

  • Een successtrategie op basis van partnerschap

  • Een casestudy van een klant

  • De tastbare resultaten van een optimale product selectie

Download hier je whitepaper

Bedrijfsnaam
Contact

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 25 januari 2023

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikels