Whitepaper: C-Class aankopen, 6 pijlers voor een optimale strategie

Slim en efficiënt werken

Zelfs vandaag de dag zijn nog maar weinig bedrijven van mening dat ze binnen bepaalde organisaties een optimaal beheer hebben van hun klasse C-aankopen, ook wel “indirecte aankopen” of Long Tail Spend aankopen genoemd. Zonder een globale visie op hun uitgaven, kunnen ze hun totale acquisitiekosten (TCO) niet beheersen.

Deze aankopen van klasse C (of indirecte aankopen) concentreren zich echter tot 60% van het ordervolume, 75% van het aantal leveranciers en 85% van de artikelen. Omdat hun beheer veel minder gestructureerd is, zijn de bronnen van verborgen kosten legio: out-of-process aankopen, fouten en retouren, een te grote portefeuille van leveranciers, talrijke leveringen, after-sales service, enz.

Daarom lijkt het essentieel om een ​​duidelijke weergave te hebben van haar management van indirecte aankopen (kosten, proces, inkoopbeleid, enz.) om deze categorie onder controle te krijgen. Zo kunnen inkoopafdelingen fors besparen, efficiënter werken en hun interne klanten beter tevreden stellen.

Lees er meer over in ons whitepaper.

INTERESSE?

Download hier je whitepaper.

Download hier je whitepaper

Bedrijfsnaam
Contact

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 8 juni 2022

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikels